Det viktigaste med kosten är inte att vara smal...

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4710045.ab

Precis som man får lära sig genom hela ssk-utbildningen.
Nu är jag ingen ängel, men jag är inte heller blåögd!!
Därför vi blivande sjuksköterskor får lära oss vikten av hälsovårdsprevention eftersom många sjukdomar faktiskt går att förhindra med bra levnadsvanor.
Eftersom jag har ett lite konstigt beteende till mat, så märker jag stor skillnad när jag äter nyttigt och när jag får mina perioder med mycket skitmat. Och med skitmat menar jag inte bara godis och snacks o sånt.
Det påverkar ju även i det långa loppet!!



Idag har dagen iaf börjat bra. Nyss druckit grönt te och ätit dinkelbröd med paprika, så gott:)
Sen skulle jag gå ut o gå tänkte jag, men det har frusit på och jag höll på slå ihjäl mig ett X antal ggr på väg till dagis.
Så vi får se hur det blir, ska iaf städa och kanske baka. Får se om jag klarar att åka på BP istället kl. 11.. Beror på hur min träningsvärk artar sig;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0